Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnökének előadását követően megtartotta beszédét Varga Mihály pénzügyminiszter is a csütörtöki Gazdasági Évnyitón.
Magyarországon is megvan az esély, hogy értékláncokat maga köré szervezni képes magyar vállalatok és márkák jöjjenek létre.
Példaként Dél-Koreát hozta fel, ahol néhány évtized alatt a helyi, országon belüli vállalatok világszinten ismert cégekké és brandekké váltak. Ezzel kapcsolatban egy képet is vetített a tárcavezető felsorolva ezeket a dél-koreai vállalatokat (a felsorolásban jelen volt az SK Innovation, amely épp a múlt héten jelentette be 3. magyarországi beruházását, ami 681 milliárd forintos értékével a valaha volt legnagyobb egyedi zöldmezős fejlesztés), valamint melléjük emelve néhány kiemelkedő magyar márkát. Utóbbiak kapcsán megemlítve, hogy
Magyarország egyelőre regionális szinten ismert vállalatokkal, illetve brandekkel rendelkezik.
Ezek a magyar márkák a következők lehetnek szerinte többek között:
- BioTech USA
- Ganz
- Hell Energy
- Ikarus
- Mol
- OTP Bank
- Prezi
- Richter Gedeon
- Tungsram
- Zwack
- Videoton
Varga Mihály egyébként nem most először beszélt a világhírű magyar brandek lehetőségéről. 2018-ban szintén az MKIK eseményén szólt erről.
Címlapkép forrása: Portfolio
A cikk a portfolio.hu-n olvasható.
https://www.portfolio.hu/uzlet/20210204/tizenegy-magyar-marka-amire-epitene-az-orban-kormany-468320